Jeroen & opdrachtgevers
Graag stel ik mijn toonaangevende opdrachtgevers aan u voor. Iedere opdrachtgever verdient een vermelding in mijn digitale showroom. Kijk gerust verder naar hun aanbod van producten en/of diensten en wellicht komen wij elkaar bij één van mijn opdrachtgevers tegen.
Carchallenge heeft mij ingehuurd om als servicemonteur mee te reizen met hun reisgezelschap. Wat is er nou uitdagender om met beperkte middelen de cliënten van Carchallenge op technisch gebied weer op weg te kunnen helpen in 0.a Tanzania, Oeganda, Kenia, Rwanda en Malawi.
Voor Welzorg, wat één van de grootste fleetowner’s in Nederland is op het gebied van leveren, onderhoud en reparaties in de hulpmiddelen branche heb ik de functie van Servicemanager regio Noord mogen vervullen. Voor een periode van 3 maanden heb ik als interim manager ruim 20 monteurs verdeeld over de vestigingen Schagen, Zwolle, Leeuwarden, Assen en Enschede mogen aansturen. Een uitdagende opdracht met veel operationele en HR gerelateerde werkzaamheden. Iedere dag gezamenlijk de dag starten met de medewerkers van de betreffende locatie gaf een mooie inzage in de Welzorg organisatie en de gedrevenheid van de medewerkers om minder valide mensen steeds weer te kunnen helpen.
Voor Subaru BeNeLux heb ik als ad interim voor een periode van ruim 8 maanden de leiding mogen nemen over hun Europese flagshipstore Subaru Aalsmeer. Om meerdere redenen een unieke en bijzondere opdracht. De kerntaak was om samen met dit kleinschalige team de gehele vestiging proactief en operationeel te runnen.
Nadat door Subaru Japan besloten was om hun flagshipstore te sluiten heeft AutomotiveSupport4U aanvullend op de initiële opdracht de opdracht met 2 maanden mogen verlengen. Dit om de benodigde processen die nodig zijn bij de sluiting van een vestiging in kaart te brengen en de ontmanteling van het dealerbedrijf operationeel te begeleiden.
Voor Welzorg, heb ik deze keer de functie van Servicemanager regio West op mij genomen. De huidige manager was al aan een andere uitdaging begonnen en een capabele opvolger was nog niet ingelijfd. Aangezien ik inmiddels de nodige ervaring binnen Welzorg had opgedaan, ben ik gevraagd om voor een periode van 4 maanden 28 monteurs verdeeld over de vestigingen Amsterdam, Delfgauw en De Meern aan te sturen, te coachen en te begeleiden.
Ook heb ik tijdens deze opdrachten 2 dagen op de internationale carrièrebeurs (editie 2023) gestaan om nieuwe medewerkers te werven. Een ontzettend leuke ervaring om te doen en genoten om jong talent te enthousiasmeren voor de techniek.
Nadat ik de nieuwe manager voor regio West heb mogen inwerken, heeft Welzorg mij een vervolg opdracht aangeboden. Er was een behoefte ontstaan om het on-boarden van Servicemonteurs naar een kwalitatief hoger niveau te tillen. Hiervoor is een project opgezet om de gehele werkwijze van inwerken van servicemonteurs anders in te gaan richten. Doel: de nieuwe medewerker met meer kennis, kunde en vertrouwen op pad te laten gaan naar de client. Een ontzettend leuke en leerzame periode, omdat ik op deze manier met andere afdelingen/processen kennis heb mogen maken binnen de organisatie.
Louwman Care is de zorg entiteit binnen Louwman. Een bedrijf dat met name bekendheid in Nederland heeft verworven als importeur van de automerken Toyota, Lexus en Suzuki. In de rol van auditeur c.q. mistery shopper heb ik alle Nederlandse vestigingen mogen bezoeken voor een pre-audit betreffende de NEN7510 certificering. Dit voor de bedrijfsunits Auto op Maat, Welzorg WMO en RSR WLZ die allen onder de vlag van Louwman Care vallen. Een ontzettend leuke opdracht die zich niet alleen beperkte met het inventariseren van risico’s, maar juist ook om aan de hand van de geconstateerde bevindingen awareness te creëren onder de medewerkers.
Als je op een doordeweekse avond wordt gebeld door de operationele directeur van Louwman Care met een urgent verzoek om de rol van Manager Service tijdelijk op je nemen dan is dat niet allen een potentiële opdracht, maar ook een compliment. Een coördinerende rol met een verantwoordelijkheid over de gehele service afdeling van Welzorg. Spannend en uitdagend, uiteraard vereerd, maar ook een unieke kans om mijzelf verder te ontwikkelen.
De ontvangen feedback, zie citaat hieronder, doet je goed als mens en als professional;
Toen wij bij Welzorg WMO een urgente uitdaging hadden in de leiding van het Servicebedrijf (70.000 klanten, 125 FTE) was jij snel beschikbaar om het gesprek aan te gaan. Ik herinner me nog goed dat je vanuit je dienstbaarheid ons graag hierbij wilde helpen en dat je het een mooie kans voor jezelf vond. Gelijktijdig, en dat is zeker ook een talent, heb je open en transparant aangegeven waar in jouw ogen je eigen sterktes en zwaktes lagen. Daar hebben we goed over gesproken waarna we gezamenlijk besloten dat jij de functie (Landelijk) Manager Service a.i. op zou pakken.
In de uitvoering heb je, zoals je eerder had laten zien, goed de balans bewaard tussen resultaten boeken en het team enthousiast houden. Je hebt daarbij zeer zelfstandig gewerkt. Sterker nog, je bleek in staat om ook vanuit de intentie van je leidinggevende en de tactisch/strategische richting te acteren. Die dienstverlening aan onze klanten, het rendement en de motivatie bleven dan ook gewoon op koers of verbeterde zelfs.
Bij beëindiging van deze a.i. functie heb je efficiënt overgedragen en heb je a.i. de functie van 1 van je voormalige direct reports opgepakt. Een dergelijke stap toont m.i. een grote professionaliteit en gedrevenheid om je klantorganisatie verder te helpen.
Mochten wij in de toekomst weer behoefte hebben aan a.i. of projectmatige ondersteuning, dan hoop ik dat jouw beschikbaarheid het toelaat dat we onze samenwerking voortzetten. Succes en veel plezier bij je volgende opdrachten.
Piet van Bergeijk
Director of Operations
Louwman Care
Voor Welzorg, heb ik deze keer de functie van Servicemanager regio Oost op mij genomen. De huidige manager was al aan een andere uitdaging begonnen en een capabele opvolger was nog niet ingelijfd. Aangezien ik inmiddels de nodige ervaring binnen Welzorg had opgedaan, ben ik gevraagd om voor een periode van 3 maanden 25 monteurs verdeeld over de vestigingen Nijmegen, Duiven en Zwolle aan te sturen, te coachen en te begeleiden.